Modern Talking láz Magyarországon

2019. július 02. - füredianna

A szirupos Modern Talking 85-ben lenyomta a teljes hazai zeneipart, a tinik között pedig eluralkodott az őrület.

talking1.jpg

 Fotó: Imdb

 

Gyerekkorom egyik meghatározó élménye volt a Modern Talking őrület, ami bizony a mi kis falusi iskolánk életét is áthatotta a 80-as évek közepén. Nem volt olyan barátnőm és barátom a kispajtások között, akinek a szobafalát ne díszítette volna egy Thomas Anders és Dieter Bohlen páros poszter. Emlékeim szerint azután a hirtelen felbukkanást és óriási sikert gyors hanyatlás követte, így 1987 tavaszán már ciki volt arról beszélni, hogy valaki a budapesti koncertjükre készül.

            Az NSZK duóról az első írásos magyar emlék Dévényi Tibi bácsi jóvoltából 1985 májusában bukkan fel a Képes Újságban, ahol a lemezlovas nagy jövőt jósol a You’re my heart, you’re my soul dalnak. A jóslat valóra is vált, hiszen az európai listákat is meghódító sláger nálunk is bevette a tinik szívét: hetekig vezette a Pop Tari Top-ot, rendszeresen játszotta a Petőfi adó és a Képes Lista élén is lecövekelt hónapokra. De vajon mi lehetett a szőke Bohlen és a barna, hosszú hajú Anders titka. Sokak szerint a kissé egysíkú, de fülbemászó muzsikájuk és csini kinézetük, amely ellen még a szigorúbb szülők sem tiltakoztak. Ez együtt meghozta a sikert a korábban már több produkciót is összegrundoló zeneszerző-producernek, a szőke Dieternek és az általa kiválasztott jó hangú sötét társnak, Thomasnak. Mivel a producer már a kezdetek kezdetén is szeretett volna betörni az angol és amerikai piacra, így a számaik eleve angol nyelven készültek, bár mindketten Németország nyugati felén születtek.

1985 nagy év volt számukra, nem csak amiatt, hogy a You’re my heart, you’re my soul hetekig vezette a slágerlistákat Európában, és valódi Modern Talking láz ütötte fel a fejét a tinik között, de a magánéletük miatt is. Dieternek ekkor született meg az első gyermeke, akinek a keresztapja természetesen Anders lett. Állítólag a diszkó-baby stílszerűen jött a világra, mivel a kórház személyzete az ominózus slágert tette be a szülés háttérzenéjeként. Mások szerint Anders jókora bonbon-csomaggal a hóna alatt személyesen adta elő a számot a kórház rajongó személyzetének. De még alig ocsúdtak fel a zenekar rajongói a nagy hírtől, máris bombaként robbant be a köztudatba, hogy az együttes másik sztárja, a lányok kedvence, Thomas oltár elé vezetett egy sportoló hölgyet, Norát. Az esküvői ceremónia a leglátványosabb sztár-házasságkötések közé tartozott, amiről részletesen tudósított a korabeli sajtó, akkor még nem lehetett sejteni, hogy a jó pár évvel idősebb ara nem csak a fiú szívére, de a karrierjére is pályázik majd.

És bizony ez a házasság, ez a kapcsolat lett minden bajok forrása. Hiába jöttek ki az újabb és újabb sikerszámok – mint a Cheri, Cheri Lady – hiába szavazott a fiatalok 40%-a rendszeresen Modern Talking számokra a slágerlisták készítésénél, a bandát körülvevő rajongás és a két fiú közötti barátság is szakadozni kezdett. 1986 második felében már nálunk is furcsa hírek terjedtek el róluk: miszerint autóbaleset érte őket, örökre szétváltak az útjaik, nem lesz újabb nagylemezük. Ezek a pletykák jócskán megtépázták a népszerűségüket, pedig azt még a hazai csapatok is igyekeztek táplálni: a Neoton rendszeresen feldolgozta a számaikat, Fenyő Miklós Modern Hungária formációja pedig nem titkoltan még a nevüket is lekoppintotta, az I. Emelet egy Cannes-i zenei kiállításon Dieterrel fotózkodott, hogy minél nagyobb publicitásra tegyenek itthon szert.  Felröppent az a pletyka is, hogy ők is jönnek majd az SOS Gyermekfalu javára szervezett nagykoncertre 1986 szeptemberében, de végül csak a Bohlen által pályára állított C. C. Catch lépett fel a Budapest Sportcsarnok színpadán.

talking2.jpg

Fotó: Imdb

 

Ez egyébként nem is meglepő. hiszen a Modern Talkingról köztudott volt, hogy nem igazán vállaltak valódi fellépéseket, ők stúdiózenészeknek tartották magukat. TV-showkban, videóklippekben gyakran lehetett látni őket, de az első személyes koncertre egészen 1986 végéig kellett várni még Európában is. Ennek sikerén felbuzdulva Thomas Anders, a korábban már emlegetett feleségével együtt egyszemélyes koncertturnéra indult, amelyből nem hagyták ki Budapestet sem. 1987 áprilisában tartottak négy koncertet nálunk, ahol a közönség őrjöngött, a kritikusok viszont negatívan nyilatkoztak a playback technikáról és arról, hogy Dieter miért nem jelent meg. A producer-zeneszerző folyamatos elfoglaltságai miatt nem vett részt ugyanis a körúton, a rossz nyelvek szerint egyszerűen nem tudta elviselni Thomas feleségét, Norát. Azt sem nézte jó szemmel, hogy John Lennon és Yoko Ono mintájára a párocska meztelen pózolt a hitvesi ágyban különféle lapoknak. Mások szerint viszont jó szakember lévén már ekkor sejtette, hogy a Modern Talkingnak lassan leáldozik, és nem érdemes több energiát beletenni a bukó zenekarba. 1988-ban, három-négy éves tündöklés után, 42 millió eladott lemezzel a hátuk mögött végül a Modern Talking hivatalosan is feloszlott. Az In Hundred Years című video felvételeinél ugyanis Thomas nem jelent meg, helyette feleségével Milánóba indult fürdőruhát vásárolni. A botrány után Dieter egyszerűen „kipakolt” a sajtónak és bejelentette a duó megszűnését.

További érdekességekért, képekért és nettó retró életérzésért látogassa meg Facebook oldalunkat!

A cikk elkészítéséhez az Arcanum Digitális Tudománytárat használtuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://toretro.blog.hu/api/trackback/id/tr1914921828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ymel 2019.07.04. 05:06:20

Verciki volt szamomra a Modern Talking.
Ma viszont rendszeresen jatszom a Cheri 2x ladyt.
A refrent a parodia szoveggel, a kulfoldiek ugysem ertik.
Cheri cheri lady, takarito neni,
Hol a vecepumpa?
Mittudomen!

Kelly és a szexi dög 2019.07.04. 05:06:31

Bernd Weidungként született, csak később lett Thomas Anders

E.T.A. 2019.07.04. 05:06:50

Nem kell ezt túllihegni, a Modern Talking már a 80-as években is ciki volt, a Depeche Mode vagy a Duran Duran vagy a The Cure fényévekkel jobb volt, a Modern Talking "lakossági mulatós szintipopját" már akkor is csak a prolik hallgatták, vagy azok a tinik akiknek Martin Gore vagy Robert Smith túl elvont volt.

virgo 2019.07.04. 06:16:33

Akkor is rockzenét hallgattunk, most is.... igazából ezek nem is zenészek, csak termékek, mint a mosópor.

pobeda 2019.07.04. 06:46:33

Anno az osztálytársam, teljes havi ösztöndíját(1000 ft) adta egy LP-ért az egyik győri lemezboltban.

midnight coder 2019.07.04. 07:00:23

@ymel: A 90-es években bejött tüc-tüc house-hoz, rap-hez és más amerikai gettópatkány szeméthez képest komolyzene volt.

pobeda 2019.07.04. 07:22:33

@midnight coder: Fekete zene, mi fehérek nem értjük, és ez nem rasszista megjegyzés. A jazz (dzsessz) az más.

Chuck Νorris 2019.07.04. 07:22:43

A tinilányoknál lehet menö volt a Modern Talking, de a fiuknál nem emlékszem, hogy bármelyik ismerösöm, osztálytársam odalett volna értük. mint elöttem irták, külsöségekben Cure, Duran Duran, Wham, Depeche Mode hatások voltak inkább

opati666 2019.07.04. 07:57:27

A nyolcvanas évek közepén voltam középiskolás. A diszkóban roptuk a Modern Talking-ra, a Pokolgép koncerten viszont Modern Talking posztert égettünk. Esténként meg az Ausztriából becsempészett Scorpions kazettát toltuk ezerrel. Mindeközben pedig C.C.Catch-re meg Kim Wild-ra hegyeztük a cerkát. Nem volt semmi baj azzal időszakkal, sem a különböző stílust képviselő zenei előadókkal.

gigabursch 2019.07.04. 08:16:00

@ymel:
Nem kell tőle félni,
Csak meg kell kefélni...

:-)

Az igazi német pléhbekk vircsaft harcosai voltak.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.04. 08:21:21

Nora egy már akkoriban is dúsgazdag gyáros lánya volt, apuci úgymond "megvette" neki a csinifiút. A kapcsolat ehhez illő volt, láttam Norát a dobosukkal smárolni akkor amikor még elvileg egy pár voltak. Tomi gyerek annyira ostoba volt, hogy volt koncert ahol a harmadik szám után elugrott a bemutató részhez, és most vége a koncertnek, lássuk a zenészeket felkiáltással elkezdte bemutatni a bandát akik rohadtul nem értették mi a bánat történik. Az is vidám volt, amikor a playback magnó elkezdett nyávogni...

murray 2019.07.04. 08:55:26

@opati666: nekem volt Modern Talking jelvényem ami 30 ft volt és iszonyat pénz volt akkor amit nem értek mert tök metálos voltam. :-)

emlékeim szerint a csajozás miatt kellett kicsit meghajolni a divat előtt. :-)

Bosses 2019.07.04. 08:56:03

Én is Pokolgépen csápoltam abban az időben, de a Talkingot mindenki ismerte. A lányok szerették, a fiúk utálták. Még a diszkós haverjaim is. Egyszerűen ennyire ratyi zenét senki, aki hím nemű volt, nem mert felvállalni. Mennyivel dögösebb volt azt üvölteni, hogy "Ördög, testvér, játssz még", mint azt hogy"Brother Louie-Louie-Louie". A makkos cipős, playbackelős Anders és főleg az, ahogy Bohlen eszeveszetten lóbálta a nyakában lógó gitárt, feszített és vágta a pózokat (miközben a dalokban nyoma sem volt gitárnak) rém ciki és szánalmas volt már a 80 -as években is. De azt el kell ismerni, hogy tudott valamit a szőke a dalszerzésről. Minimális változtatással akárhányszor megírta ugyanazt a dalt ugyanarra a szinti alapra. Másrészt pedig írjon ma bárki egy olyan dalt, amit majd 32-33 év múlva (kb. 2050 ben) is még ismerni fog a kontinens 40 fölötti lakosságának nagy része.

Void Bunkoid 2019.07.04. 08:56:30

"Diszkótánc, szépségverseny,
brékdensz parti nem érdekel,
és nem veszem meg a Modern Talking lemezt"

Paksi Endre is közreműködött a Modern Talking halhatatlanná tételéhez 80-as évek magyar popkultúrájában :)

ata843 2019.07.04. 08:56:39

@E.T.A.: Bár én ki nem állhattam, az elvitathatatlan, hogy nagyot löktek az europop szekerén. Dieter elég jó kis egyedi hangzásokat kevert ki, amit utána sokan utánoztak. De persze nálam is DM szólt akkoriban...

masszazsinfo.hu 2019.07.04. 09:35:53

Ezek a Kelet-Európában világhírű sztárok kizárólag annak köszönhették a népszerűségüket, hogy a szoci országokban pártirodák aktatologatói irányították a közízlést. Emberek, meg bizottságok döntötték el, mit hallgasson az ifjúság és az egy szem rádió azt nyomta orrba-szájba, majdnem minden csatornáján. Akkoriban könnyűzene a Petőfin ment, néha a Kossuthon és ugyanaz a központ által irányított néhány ember szerkesztette az adásokat.
Ahogy a politikai másfajtaság a Szabad Európán meg Amerika Hangján volt hallható, úgy a hivatalos ízléstől eltérő zenét Luxemburgból fogtuk, nem túl jó minőségben.
Az itthon agyonnyúzott zenekarok meg nagyot néztek, amikor a nyugati diszkóklubos playback fellépéseik (ahol a közönség egy része nekik HÁTTAL táncolt) után a nevükre megtelt egy-egy szoci stadion.

Void Bunkoid 2019.07.04. 09:36:19

@Bosses: "Másrészt pedig írjon ma bárki egy olyan dalt, amit majd 32-33 év múlva (kb. 2050 ben) is még ismerni fog a kontinens 40 fölötti lakosságának nagy része"

Nyugi, nem tart ez örökké. Amint a mai középnegyventől koraötvenig terjedő korosztály elkezd tömegesen meghalni, drámaian le fog csökkenni az igény nemhogy a Modern Talkingra, az 1980-as évekre egyáltalán. Nem egy idős(ödő), de nagyon is fogyasztó, jelen levő réteg ifjúságidéző retrója lesz, hanem történelem, amivel már nem fognak széles körben foglalkozni, csak mindenki találkozik vele az ismeretterjesztő tévéműsorokban/streamekben, rácsodálkozik, lehet kicsit meg is tetszik neki, de aztán egy hét múlva elfelejti.

midnightcoder2 2019.07.04. 09:36:58

@szamaritánus: Lehet, de az italodisco legalább még nem arról szólt, hogy egy néger unott hangon felolvassa a telefonkönyvet egy szibériai traktorgyárban.

Melchi Zadok 2019.07.04. 09:38:07

@Bosses: őszintén szólva, mai füllel a saját stílusukon belül, a modern talking vállalhatóbb, mint a pokolgép.
mondom ezt úgy, hogy a 80-as években végig nagy metalos voltam (a metal legszebb és legérdekesebb évtizede volt, mindössze öt év alatt a british steeltől eljutva a reign in bloodig, vagy master of puppetsig) hihetelen evolució volt és ott zajlott a szemünk előtt.
a magyar metal, különösen a 80-as években, nagyon szar volt, köszönhetően annak, hogy magyar nyelven a metalos szövegek inkább voltak buták, mintsem érdekesek, hogy mindent a german vonalról próbáltak lenyúlni, és a kiábrándító énekeseknek.
én is megtvettem az első pokolgép lemezt (naná) majd a kötelező lelkesedés hamar alábbhagyott, hallva kalapács józsi irritáló hangját, a botrányosan szar keverést, és a közepes vagy annál gyengébb számokat. az ossiant sosem tartottam semmire, már akkor teljesen nevetségesek voltak paksi endre vérgagyi szövegei és béna metal manírjai.
a modern talkingot természetesen szívből utáltam, de azóta afféle magyar nóta effektus lett belőle, részegen egy buliban tök jó óbégatni fejhangon a braderlui kórusát.
de kizárólag akkor.

yerico1 2019.07.04. 09:38:28

A Modern Talking jó volt, jó van, jó lesz. Az akkori zenei irányzatokba simán beleillettek, a slágereik ma is azok, mindenki megismeri, a 98-as újrakeverés meg megint jót tett nekik. Hallgatta őket az egész ország, bár az itteni hozzászólásokból nem ez derül ki. Rockzene is volt akkoriban, igen, akkor is rétegzene volt, voltak Eddások meg Pokolgépesek, de jóval kevesebben, a DM meg inkább utána futott fel.

konrada 2019.07.04. 09:38:55

...persze hogy ciki volt.
...de mikor a laktanya folyosóján sorakozva a vacsorához egy sötét este először hallottam ezt a számot azon a kellemes női hangon;)* énekelni, akkor könny szökött a szemembe, hogy én itt bent rohadok, miközben kint is van élet...

(*Mentségemre: gőzöm sem volt ki énekeli, és elég sérülékeny állapotban voltam akkor, amikor már hetek óta nem kerültem kívül a falon.)

Bobby Newmark 2019.07.04. 10:00:16

@Bosses: "Másrészt pedig írjon ma bárki egy olyan dalt, amit majd 32-33 év múlva (kb. 2050 ben) is még ismerni fog a kontinens 40 fölötti lakosságának nagy része."

Aha, persze. Mert ez tényleg a dal minőségén múlik, nem ám azon, hogy hogyan működött a 80-as években a zeneipar... A cikk is erről szól, hogy gyártott a producer csóka magának egy precízen az aktuális divatra dizájnolt "bandát", aztán mivel eleve fentről indult a dolog, nem kellett hagyományos értelemben befutni, csak nyomatni eleget a szemetet a szokásos csatornákon: rádióban, Dévényi Tibi bácsi műsorában, amíg az emberek agya ki nem folyik tőle, és el nem kezdik azt hinni, hogy ez jó zene.
Így is történt.

Bobby Newmark 2019.07.04. 10:00:27

@pobeda: Értjük mi, csak nevetségesnek találjuk, meg kevés ahhoz, hogy zenének lehessen nevezni. Vers mindenkinek, lopott aláfestéssel.

gigabursch 2019.07.04. 10:15:36

@Bobby Newmark:
Csak ezek a fekaniggák a rím kedvéért sem rontják el a verset.
Egyszerűen csak ugatnak...

gigabursch 2019.07.04. 10:15:56

@Bobby Newmark:
Teljesen egyetértek.
A fekanigga ugatás az nem zene. Akkor sem, ha valami tuctucot alányomnak.
Akkor sem ha hazai brazilok alkotják meg (lásd kalamalyka és hasonszőrűek mocskait).

És erősen kétséges a zenei értéke a "Vérzését meg a hányását" vagy a "Savaseső a jóanyádra" c. bulvár roma zenei taknyolásnak.
Ami ugyan nem népszerű, de a hazai ízlésformálók erőből ezt nyomatják orrba-szájba

gabcigirl 2019.07.04. 10:16:24

Kislányként erőteljesen rajongójuk voltam. Bár Andrers-ről először azt hittem, nő. A NORA - lánc a nyakában meg az ő neve :D

gigabursch 2019.07.04. 10:17:14

@Melchi Zadok:
Az biztos, hogy a Pokolgép legnagyobb problémája nem a fiúk zenei tudása, vagy annak hiánya volt.
A keverések, a hangmérnöki teljesítmény(?), a kor technikája, stb. mind odavert nekik.

Számomra örök fájdalom, hogy amíg a Pokoli Színjátékon volt dobjáték, addigra az Éjszakai Bevetés vagy épp a Metál az Ész dobtémája a dögunalom lett..., így maga az album is egy elcseszett anyaggá vált.

Aztán jött módszerváltás, meg a zenekarok osztódással szaporodása és az Adj új erőt albumon, meg az Omen Feketében albumán kiderült, hogy tudnak ezek a srácok faszán zenélni, csak eddig nem hagyták őket, sőt sokat is rontottak rajtuk az akkori studió körülmények.
Studió szinten a rockzenék tekintetében a lemezgyári rendszer beállt az Omega vonalra, amiből a P.Box-Mobil-Dinamit vonal valamennyit (de csak egy keveset) kilógott (Hobóval, Karthagoval, stb). És sajnos ehhez a generálszószhoz kevertek hangilag mindent. Ami meg egyenesen a 80-as évek úgynevezett nagy rockhalálához vezetett idehaza.
Egyszerűen a hangmérnöki és keverési szinten el lett b...altázva irgalmatlan sok kiváló zenei anyag.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.07.07. 19:42:09

@Melchi Zadok: Elég sokban egyetértek.A 80-as évek közepe-vége felé már a Poki (Pokolgép) is valóban ciki volt, legalább is az ismerettségi körömben nem nagyon vállalták fel.Én is rockzenét, metált hallgattam, és inkább Médent, Taligát, Scorpionst, Acceptet vagy bármi más nyugati zenekart.Pokit, Ossiánt, stb csak akkor, ha nem volt más.Mai fejjel persze már másként látom, nem volt olyan rossz Kalapács Józsiék zenéje sem, abban a korszakban legalább is, és a Talking is hallgatható szerintem.Még akkoriban is sokszor jutott a fülembe, mert a rádiókat sokat hallgattam, főleg a kívánságműsorokat, metálra vadászva.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.07.07. 19:42:29

@ymel: Bróhaha, éppen be akartam írni ugyanezt, mármint a magyarított refrént, de már nem kell...
:D
Ami szintén röhejes volt, hogy a posztban is citált nótát egy országnyi ember értette félre kábé, köztük én is, és gondolta, hogy a japán motorokról énekelnek benne.
Nem angolosoknak: a you're my heart az kiejtve majdnem ugyanaz, mint a Yamaha.
Állítólag a kívánságműsorokban is így kérték, hogy a motoros nótát lécci.
:-)))))

kiskutyauto 2019.07.07. 19:42:56

Ez a Nora balhézás ezért kellett Thomas-nak, mert folyamatosan kapták a savat, hogy buzik... ezt igyekezett erőlködve, tűzzel-vassal cáfolni... pedig tényleg buzik voltak és ma is azok... Nora csak fedősztori volt... szerencsére, ma már a melegség sem ciki, sőt inkább már sikkes, sem a Hi-energy, azaz a nyálas buzis disco sem... és az MT azóta többször is visszatért... (nem azt mondom hogy minden száma jó, de a rózsaszín taknyos nyáltengerben azért van egy-egy üde sziget), pl You can Win if You Want, vagy Do You Wana és With a Little Love (bár ez már eléggé csöpög, de szerintem még éppen élvezhető) stb stb

Zacskóstej 2019.07.07. 19:43:23

@gigabursch: Kicsit rasszista a bácsi...nem csoda, hogy odavan talking párosért...:D

Cycmen 2019.07.07. 19:43:29

@konrada: :DDDD Bakker, én is akkor voltam katona és én is azt hittem hogy nő! Még mondtam is magamban, hogy de megdugnám, biztosan jól néz ki!

drover(fanyul társa) 2019.07.07. 19:43:38

Én arra emlékszem, hogy a Boráros téren fel volt fújva a falra '86 - ban hogy: " Makkos cipő, fehér zokni, Thomas Anders gyere sz..pni!"

victor2 2019.07.07. 19:44:10

@masszazsinfo.hu:
"Ezek a Kelet-Európában világhírű sztárok kizárólag annak köszönhették a népszerűségüket, hogy a szoci országokban pártirodák aktatologatói irányították a közízlést."

Ez ostobaság, ezek a formációk - mint pl. a Modern Talking - Nyugaton is népszerűek voltak. Persze, lehet, hogy Nyugaton is a "a szoci pártirodák aktatologatói irányították a közízlést." Éppen a nyugati népszerűségük gyűrűzött be hozzánk is, a minőség, ihletettség természetesen más kérdés.

"Emberek, meg bizottságok döntötték el, mit hallgasson az ifjúság és az egy szem rádió azt nyomta orrba-szájba, majdnem minden csatornáján."

Csakhogy már az akkori rádiókészülékeken is lehetett hallgatni külföldi adókat, ezért a hazai csatornák nem voltak monopolhelyzetben, könnyűzene tekintetében főleg nem. Ezzel együtt is a Petőfin létezett teljes nagylemezbemutató adás, melyben nemcsak Modern Talking, de Pink Floyd és Emerson Lake Palmer albumok is felcsendültek. Tehát éppen tájékozódhattál, ha akartál.

" a hivatalos ízléstől eltérő zenét Luxemburgból fogtuk, nem túl jó minőségben."
Pont a diszkós szövegeléssel vegyített Luxi volt számodra a hivatalos ízléstől eltérő adó? Ha létezett fősodor adó, akkor az a slágerlistára alapozó Radio Luxemburg volt.

teéjesenmindegy 2019.07.07. 19:44:18

jajaja, vérciki volt, meg senki nem hallgatta, stb... azért Bohlen csak eladott 160 millió lemezt úgy összesen.

Pic 2019.07.10. 19:49:40

Szerintem mindennek megvolt a maga helye akkoriban.

Well.... Nálunk is mindenki "depeses" vagy "kjúros" volt és ment az örök harc, hogy melyik miért jobb és a másik béna, de mikor osztálykirándulásra mentünk emlékszem végig Depeche szólt a buszban/vonaton, aztán pihenésképpen egy kis Duran Duran.

Aztán este elmentünk "dizsibe" és a társulat 90%-a átalakult diszkópatkánnyá és hajnalig táncoltunk a csajokkal az aktuális eurodisco és szintipop számokra. (A 10% rocker csávónak derogált a disco, ők máshova jártak szórakozni és csajozni....)

Mai napig megborzongok ha valamelyik DM slágert meghallom, de ha a bulikra emlékezem, akkor azokban az emlékekben diszkózene szól.

Egyébként nem értek egyet Opati666 kollégával.

Kim Wilde és CC Catch inkább a nagy szerelem volt, a cerkahegyezés meg inkább Sabrinára ment meg Samantha Foxra... :)))

Super aGyuri 2019.07.17. 11:13:30

Thomas Anders tizenévesen tűnt fel az 1980-as évek elején, egy szál zongoránál énekelt, kiválóan. Dieter Bohlen már producerként dolgozott a BMG-nél, és őt kérték fel, hogy Ricky King, Katja Ebstein, Bernd Clüver és a többiek után írjon Thomasnak (eredeti neve: Bernd Weidung) is egy-két számot. Ezek német nyelvűek voltak, az akkor is és ma is igen népszerű ottani tánczenei ("Schlager") műfajban. Aztán Bohlen úgy döntött, hogy a Fox the Fox (Precious Little Diamond) zenei alapját felhasználva, a Bee Gees-féle falzett énekhanggal (amihez egy kórust szerződtetett) megpróbál egy olyan hangzást kikeverni, ami megfelel a korabeli ízlésnek, persze angol nyelvű, igen egyszerű, helyenként nyelvtanilag is hibás szövegekkel. Bejött.
Akit a kezdetek és a háttér bővebben érdekel, nézze meg régi, már nem működő blogom utolsó néhány bejegyzését (westgermany.blog.hu)

Thomasnak amúgy ma is csodálatos hangja van, és minden további nélkül lenyom élőben egy 2-3 órás koncertet, élő zenei kísérettel. Ezt azoknak mondom, akiknek halovány fogalmuk sincs, hogy ő kicsoda.

Monsieur 2019.07.28. 10:24:44

ha nem tévedek amerikában is valamelyik nagynevű zenei lapnál (billboard,melody-maker.,) listavezetők lettek a "geronimo's cadillac"-kel,amelyről emlékeim szerint a B.Tóth azt az infót adta hogy ezzel kimondottan az amerikai slágerlistákat célozták meg,mivel európában már mindent vittek..-mint fentebb írtam,tudtommal sikeresen.egyszer 17 éves korom körül aug.20.-án véletlenül a hortobágyon találtam magam az ún. hidi vásáron és este az ökörsütés körüli szabatéridiszkóban mikor a csávó felkonferálta hogy a kedvence egy honda motorkerékpár,a tinilányok olyan sivalkodásban törtek ki hogy csak lestem.természetesen egyből tudták,sőt még talán én is hogy a jamaha' következik..óriási sláger volt, szerintem a legidőtállóbb,bár kazin asszem sosem volt meg nekem..mindig volt bennem egyfajta óvatosság a felkapott dolgokkal szemben.Bohlen a mai napig fel-fel tűnik német reklámokban nagyon szarkasztikus önironikus jelenetekben amint önmagát jeleníti meg, az akkoriban az arcára örökre odaégett vigyorra kihegyezve a jelentetet,amelyet láthatólag büszkén vállal,hisz tudja hogy nagyon belenyúlt akkor..