Logo Pic
Teakbois 2024. szeptember 13.

Szenvedélyes gyilkosság Kaliforniában

Cliff Burden a festői szépségű kaliforniai város, Beaumont rendőrnyomozója, aki, mióta elvesztette a feleségét, egyszer takaréklángon ég, másszor egyenesen kiégett ember benyomását kelti. Beaumont bűnüldözői szempontból elég unalmas hely, ahol a gyilkossági csoportnak szinte sosem akad dolga, ám egy holdfényes éjszakán megváltozik a helyzet, ugyanis valaki golyót ereszt az ingatlanmágnás Frank Stegner hátába, aki épp a dúsgazdag turisták kedvenc hoteljének úszómedencéjébe próbálja becsalogatni bögyös szeretőjét. Pont úgy hozta a sors, hogy Stegneren és a kedvesén kívül nem volt vendég az elit üdülőhelyen; egyedül a folyton zsörtölődő digó portás, Cy Tarr, és a szálloda szép tulajdonosnője, Cathy Merrims tartózkodott a helyszínen, ám az utóbbi két delikvens váltig állítja, hogy nem látott és hallott semmit Stegner túlvilágra küldéséből.

fatal_instinct_1992_1.jpg

FIGYELEM! Egyes illusztrációk női meztelenséget ábrázolnak, emiatt csak 18 éven felüli és ilyesmire nem érzékeny olvasóim kattintsanak a „TOVÁBB” linkre.

Miután a detektívtársára bízza azt a kellemetlen feladatot, hogy közölje Stegner özvegyével a hírt, miszerint a férje félrelépés közben életét vesztette, Cliff munkához lát, és a zsaruösztöne azt súgja neki, hogy a lovakat és egyéb állatokat tartó, vele pedig mindig magas lóról beszélő Cathy nem csupán tudja, miért ölték meg az ingatlankirályt, de akár tettesnek is bizonyulhat. A portás elpletykája Cliffnek, hogy a hotel csinos tulajdonosa nemrég költözött át Los Angeles-i villájából a szállodájába, és pont a Stegner meggyilkolása előtti percekben hisztérikus hangon vitatkozott valakivel telefonon. A rendőrkopói szimatolás eredményeképp az is kiderül, hogy Cathy Los Angelesben egy dr. Sosoria nevű pszichiáter kezelése alatt állt, aki azt követően kezdett foglalkozni a hölggyel, hogy az agyonlőtt az otthonában egy betörőt, ami aztán megviselte az idegrendszerét. Sosoria később öngyilkosságot követett el, mivel Cathy nem viszonozta az iránta érzett szerelmét, a tehetős páciens új pszichomókusa pedig dr. Bill Hook lett, aki leginkább egy szteroidinjekciókkal felpumpált pszichopatára emlékeztet, és gyanúsan gyakran látogatja Cathyt munkaidőn kívül. Cliffnek megfordul a fejében, hogy Cathy nem csupán Stegnert és Sosoriát tette el láb alól, de a saját autóbalesetben elhunyt szüleit is, ám a derék zsaru ekkor már komoly slamasztikában leledzik, ugyanis azon kapja magát, hogy hatalmasakat dug a gyanúsítottjával. Vajon sikerül-e Cliffnek ezek után részrehajlás nélkül és sikerrel lezárnia a nyomozást?

01_100.png„Felkészültem a medencés menetünkre, drágám.”

02_95.png„Akkor most aztán kösd fel a gatyádat, Frank… vagy inkább vedd le!”

03_99.png„Sajnálom, szívecském: felkészülés után rögtön kikészültem.”

04_101.png„Végre egy valamirevaló gyilkossági ügy, már kezdtem berozsdásodni…”

05_100.png„Hab a tortán, hogy a leggyanúsabban viselkedő személy egyben a legvonzóbb is.”

06_96.png„Na, meséljen csak nekem arról, mi mindent hall egy portás errefelé.”

07_92.png„Én ugyan semmit, a hallókészülékem tropa, meg egyébként is átdurmolok minden műszakot. Bár, ha jobban utánagondolok, pár pletyka azért még így is a fülembe jut.”

1992 márciusában debütált az amerikai mozikban Paul Verhoeven erotikus thrillerklasszikusa, az Elemi ösztön, amely aztán igen hamar B-filmes direktorok és producerek tucatjait késztette arra, hogy elkészítsék a maguk kis költségvetésű utánzatait. Az egyik ilyen mozgóképes termék az 1992 szeptemberében bemutatott Fatal Instinct (Végzetes ösztön) volt, amelynek már a címe is egyértelművé tette, melyik film ihlette − nálunk Szenvedélyes gyilkosság címmel kínálták a videotékák, amerikai forgalmazásban pedig egy évvel később átkeresztelték To Kill For-ra (Amiért ölni érdemes), ugyanis egy, az Elemi ösztön paródiájának szánt 1993-as krimivígjáték szintén a Fatal Instinct címet kapta, és valamiképp meg kellett oldani, hogy a nézők ne keverjék össze a két művet. A Szenvedélyes gyilkosságot (maradjunk a magyar címnél) John Dirlam operatőr (A borász boszorkánymester zombijai) fényképezte és rendezte, a George Putnam (Őrjítő vágy) által jegyzett forgatókönyve azonban távolról sem sikeredett olyan merészen perverzre, mint az Elemi ösztöné a magyar származású Joe Eszterhas jóvoltából. A Szenvedélyes gyilkosság valójában nem más, mint egy régi vágású noir krimi életuntan csajozó hekussal és pont annyi, nem túl veszélyes erotikával, amennyit egy amerikai tévécsatorna elbír a késő esti műsorsávban. 

08_95.png„Fogadjunk, hogy kegyed is átaludta a gyilkosságot, Miss Merrims.”

09_99.png„Mondták már magának, hogy a cinizmus öregít, nyomozó úr?”

10_96.png„Szóval az egyik páciensével töltötte azt a bizonyos éjszakát? Remek alibi, dr. Hook. Hogy hívják a pasast? Kikérdezném.”

11_89.png„Micsoda poén, Burden! El sem tudok mosolyodni rajta, és eszem ágában sincs bizonygatni, hogy a nőket szeretem – majd megteszik ők helyettem.”

Cliff Burden nyomozó szerepét a B- és Zs-kategóriás thrillerek és akciófilmek egyik legszorgalmasabb színésze, Michael Madsen (Kutyaszorítóban + Kill Bill 1-2.) kapta, aki ekkoriban még fiatal és üde láncdohányosnak (meg láncdrogosnak) számított, és pont úgy nézett ki, mint Elvis Presley (Elvis Presley legszexibb zaklatója + Elvis és a szépségkirálynő) kevésbé excentrikus öcsikéje. Madsen az a fajta színész, aki csak önmagát képes játszani, és ez bizonyos esetekben pozitívum, máskor viszont irritáló. A Szenvedélyes gyilkosság kapcsán az előbbi helyzet állt elő; Cliff Burdenként rokonszenves, fanyar humorú zsarut alakított. Laura Johnson (Vérfagyasztó) tisztességgel helytállt Cathy Merrims szerepében, de hiába próbált olykor tüzes vadmacskának tűnni, mégsem tudok szabadulni attól az érzéstől, hogy inkább a szexelni is szerető háziasszony figurája való neki, mint a Sharon Stone-i végzet asszonyáé. Bill Hook, a defektes pszichiáter bőrébe a brit származású Anthony Hamilton bújhatott, akit a magyar nézők leginkább a Mission: Impossible − Az akciócsoport című tévésorozat egyik titkos ügynökeként ismerhetnek. A Dolph Lundgren tökéletes másának tűnő Hamilton balett-táncosként kezdte a karrierjét, majd immár színészként majdnem ő lett a Halálos rémületben James Bondja, de az utolsó pillanatban Timothy Daltonnak adták a szerepet, a Bond-producer Albert R. Broccoli ugyanis aggodalmát fejezte ki azt illetően, hogy bármikor sajtónyilvánosságot kaphat Hamilton melegsége, ami biztosan nem használna a 007-es megítélésének. Anthony Hamilton a Szenvedélyes gyilkosság forgatásán állt utoljára kamerák elé; 1995-ben hunyt el AIDS-betegség következtében. A legélvezetesebb alakítást mellesleg nem a főszereplők nyújtották, hanem az álomszuszék és morgolódó hotelportást, Cy Tarrt egy alacsony besorolású New York-i maffiózó modorában megformáló Richard Foronjy (Segítő kezek). A Szenvedélyes gyilkosság nem nevezhető filmtörténeti mérföldkőnek, de kétségkívül fogyasztható, és a jobb neo noir-ok közé tartozik.

12_87.png„Vallomást teszel végre, vagy sem, Cathy?”

13_87.png„Térjünk vissza a témára néhány orgazmus után.”

14_87.png„Teljesen kifacsartál, bébi… Kár lenne sittre vágni téged, inkább Hook dokit nevezem ki első számú gyanúsítottnak.”

15_80.png„Eljöttem, hogy folytassam a gyógykezelésedet, Cathy.”

16_80.png„A John Holmes-i módszert preferálom újabban… Mindjárt előveszem… azaz megmutatom, mire gondolok.”

17_76.png„Hook doktor szerint a méret a lényeg, szerintem viszont az éles elme izgatóbb, tehát én vagyok a befutó.”

Ráadás:

A Szenvedélyes gyilkosság Frank Stegnerének barátnőjét nem más játszotta, mint Ashlyn Gere (igazi neve Kimberly Ashlyn McKarny), a 90-es évek egyik legfelkapottabb pornósztárja. Ashlyn arról volt híres, hogy nem csupán lepedőakrobatikát lehetett rábízni, de dialógusokkal is elboldogult. Ennek ellenére e filmben csupán annyi feladat jutott neki, hogy egy jó nagyot sikítson, amikor a szeretője vére fedetlen kebleire fröccsen, valamint bőgjön pár másodpercig, amikor a rendőrök faggatni kezdik. Akik kíváncsiak arra, hogy tényleg nem rossz színésznő, azok az X-akták egyik legjobb epizódját, a Vért keressék, amelyben a pornócsillag egy üzletasszonyt alakít, akinek az elméje egy titkos kormánykísérlet során olyan szubliminális üzenetet kap, amely egy csapásra szabad akarat nélküli gyilkológéppé változtatja.

gere_siffredi_24.jpg Ashlyn Gere és Rocco Siffredi egymásnak örülnek

MÉG TÖBB TEAKBOIS-FÉLE RETRO:

„Tönkreszexeltétek a karrieremet!” (18+)

Ahol egyetlen masszőz sincs biztonságban (18+)

Pávián a kék lagúna szívtiprója ellen (18+)

Sophia Loren, a legszebb taxisofőr (18+)

Züllött motorosok orgiája (18+)

A borász boszorkánymester zombijai (18+)

Amikor Sharon Stone barátnője kannibált szeretett (18+)

Ahol egyetlen masszőz sincs biztonságban (18+)

A biztonsági őr, akitől egy nő sincs biztonságban (18+)

A feminista bombanő, aki macsó rendőrt szeretett (18+)

A törvény könyörtelen keze (18+)

Ursula Andress és az ékszertolvaj (18+)

Zsarubosszú a sztriptízbárban (18+)

Füstölgő Magnum és tomboló düh (18+)

Az Alien és a rendőr, aki dudálva csajozott be (18+)

A rendőr, aki nem ismer kegyelmet (18+)

A verekedős pap, a zsaru és a gengszter (18+)

Hogyan nem lett kábítószer-ellenes zsaru Dennis Hopperből? (18+)

Vissza a címlapra
RETROKULT
Retro filmőrület egész évben!
Legjobban pörgő posztok
Az Empoli elleni mérkőzés
venember83 • 4 nap
Megütötte Perry Farrell Dave Navarrót a Jane"s Addiction bostoni koncertjén
sunthatneversets • 4 nap
A PSV elleni mérkőzés
Apuleius • 2 nap
Sarri: „Szívesen dolgoznék együtt a két Cristianóval”
venember83 • 6 nap
Koopmeiners: "A Juventus mindig is közel állt a szívemhez"
Apuleius • 8 nap
Cikkek a címlapról
Dsida Jenő-breviárium
Dsida Jenő (1907–1938)költő „Dsida jeles formaművész, csöndes bánatok és csendes örömök mélyen vallásos költője, leginkább Kosztolányi örökösének tűnik; megfigyelőkedve, impresszionista ábrázolásmódja erre látszik vallani. Áhítata, vallásossága azonban Babits gondolatvilágának közelébe hozza.…
Fordítói felelősség
Valami baj van a Shakespeare-szonettekkel. De csak magyarul. Valahogy nincsenek a helyükön. Úgy értem, egy olyan országban, ahol a fordítás mindig is kiemelkedően fontos műfaj volt, és ahol Shakespeare a színházi élet alapja, hogyan lehetnek ennyire marginálisak a szonettek? Tulajdonképpen csak egy…

Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
>