Tó-retró

Menetrendszerinti repülőjáratok a Balatonra

2019. július 19. - drkardos

Bizony volt idő, amikor hidroplánnal, sőt Malév járatokkal lehetett eljutni Siófokra, nem csak Budapestről, de szinte minden környező országból.

 repulojarat_1.jpg

Fotó: Fortepan

 Tovább...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://toretro.blog.hu/api/trackback/id/tr3214970050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2019.07.19. 09:56:41

"Aki ma kimegy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnél található Aeroparkba, az maga is meggyőződhet erről, hiszen a világ egyetlen működőképes LI-2-ese ma ott található."

Ehhez némi pontosítás: az Aeropark egy múzeum. A gépek egyik-másik rendszere működik, sőt volt amelyiknek a hajtóművét is beindították pár éve, de egyik ott található repülőgép sem teljes egészében működőképes.

Amelyik Li-2-re ti gondoltatok, az a HA-LIX lajstromú, és Budaörs a bázisa. A Goldtimer alapítvány újította fel a 2000-es évek legelején, és ők is üzemeltetik a mai napig. Amellett, hogy repülőnapokra és hasonló rendezvényekre járnak vele, rendszeresen végez sétarepüléseket. Aki retro hangulatra vágyik, annak érdemes kipróbálnia, egyébként nem is kerül sokba (infók a Goldtimer Alapítvány honlapján és Facebook-oldalán).

Buchhalter 2019.07.21. 10:38:06

Szerintem lenne igény megint belföldi repülő járatokra és akár nyereséges is lenne.

KissGecihuszár 2019.07.21. 10:38:28

íme egy újabb példa, azaz a belföldi légi közlekedés '63-ban történt kinyírása is hűen tükrözi azt a komcsi gondolkodást, miszerint nem az a fő célja a komcsi regimenek, hogy az emberek, a Nép jól érezze magát a Hazájában, pedig '56 után 7 évvel pont nem az ilyen és ehhez hasonló intézkedések kellettek volna ahhoz, hogy a kádár regime konszolidációja széles néprétegek kellő mértékű legitimációjára támaszkodva következzen be és nem az erőszak szervezetek, valamint a SU hadseregének hathatós támogatására támaszkodva. Nyilván, a mai körülmények , úgymint relatíve kiterjedt autópálya és gyorsforgalmi út hálózat, igencsak relatíve gyors (és esetenként kényelmes) vasúthálózat okán már korántsem biztos, miszerint lenne létjogosultsága a belföldi légi közlekedés '50-es, '60-as évek eleji kapacitásának fenntartására,de bizonyos desztinációk , mint pl. Szombathely-Bp-Debrecen, Pécs-Miskolc, Győr-Szeged távolságokon érdemes lenne megvizsgálni napi 1-2 járat létjogosultságát, de ehhez ugye fejleszteni kéne ezen városok reptereit, mert pl. a Miskolci reptér jelen állapotában mindenre jó, csak a belföldi, horribile dictu; nemzetközi forgalomra nem!

kolomparlole1114 2019.07.21. 10:41:14

Ez hiányzott csak a munkás-paraszt proletárnak... Urizálás 122 Ft-ból. :)

Orszag 2019.07.21. 10:41:20

Megjegyzés: nem "az LI-2", hanem "a Li-2", ugyanis a "Li" a Liszunov rövidítése.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.07.21. 17:04:32

Lehettem úgy 5 éves, amikor az ünneplő ruhámra és a fekete lakkcipőmre úgy kellett vigyázni, mint a szemem fényére. Édesanyám mondta, mikor kérdeztem hogy miben más ez az ünneplő ruha mint pl. az otthoni melegítőm? Sokkal sokkal drágább, ezért kell rá vigyázni. :-(

Majd ha házi helikopterre futja, mondta, akkor focizhatsz a lakkcipődben is. :-(

Akkor sem futotta, most sem futja. :-( Így aztán még diákként kerékpárral közelítettük meg a Balcsit. :-) A világ fejlődött? de lemaradásunk változatlan. :-(

padlogaz 2019.07.21. 18:25:45

sosem értettem, hogy miért nincs a hidroplán közlekedés elterjedve nemcsak magyarországon, hanem európában sem.
pedig pl. budapestről az adriára mondjuk hidroplán taxival lemenni szvsz komolyabb igényt ki tudna elégíteni.

Gyorgy007 2019.07.21. 20:35:43

Ez engem is érdekelne, hogy miért nincs Magyarországon belföldi járat?
Nyíregyháza, Debrecen, Budapest,Hévíz, Győr, Szeged

Más téma:
Horvátország miért megközelíthetetlen repülővel? KB 3 átszállással lehet Split be lejutni.

KékFény6 2019.07.22. 06:20:33

@Gyorgy007: Azért, mert a biztonsági átvizsgálással, becsekkolással, beszállással, felszállással stb. annyi idő elmegy, hogy a repülési idővel együtt szinte már elérsz a célállomásra autóval.

Fikalnyik Eugén 2019.07.22. 16:38:28

@Gyorgy007:
"Ez engem is érdekelne, hogy miért nincs Magyarországon belföldi járat?
Nyíregyháza, Debrecen, Budapest,Hévíz, Győr, Szeged"

Azért mert egy Bécs-Salzburg repülőjegy 50e Ft, és a városon kívüli reptérről a városon kívüli reptérig visz 1 ó alatt, plusz ki-be szállás. Ez kb Budapest-Nyíregyháza viszonylat (250km), ami autópályán max 2 óra háztól-házig.
10e-ért.
Ha ketten vagytok a fele.
Inkább gyorsvasúti hálózat kéne Budapest megkerülésével, közvetlen Balaton-keleti országrész irányba, 2-300km/h átlagsebességgel, vagy 2x3 sávos autópálya, amit fuvarozásra is lehet használni, és pár évtizeden belül megtérül.

Facelessbook · www.dont.think.so 2019.07.28. 10:27:12

@Gyorgy007: Debrecenbol Wizz-zel el lehet Budapestre, vagy vissza repulni. Csak at kell szallni Milanoban, Bazelben, Barcelonaban, Maltan, Larnacaban, Eindhovenben, Tel-Avivban, Lutonon, Docasterben, Cardiffban, Dortmundban, Mallorcan, vagy Moszkvaban.

Egyebkent a nagyobb reptereken vannak legiforgalmi, vagy pilotakepzest is vegzo kisebb-nagyobb cegek, ok vallalnak orszagon beluli transzfert is, de ezek altalaban nem olcsoak.

mucmunkas 2020.04.10. 18:34:54

@Buchhalter: 2006-ban volt egy próbálkozás a Debrecen-Budapest-Debrecen járat beindítására, de pár hónap múltán elhalt. Egy oda-vissza útra szóló jegy 25 ezer forint körül volt, amit a piac nem fogadott el...
A légitársaság, a német Olt Air azóta már megszűnt.
süti beállítások módosítása