Tó-retró

Így rettegték az ÁVO-sokat Révfülöpön

2019. szeptember 24. - drkardos

Az ÁVO-sok, majd az ÁVH tagjai is Révfülöpön nyaraltak, ahol tejet sem mertek venni a helyiek vagy az odatévedt turisták.

 revfulop1.jpg

Fotó: Fortepan

Tovább...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://toretro.blog.hu/api/trackback/id/tr3415162072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karpati Zoltan 2019.09.24. 13:36:37

Az ÁVH 1956 végén megszűnt. Az alkalmazottak és tisztek közül természetesen sokan felbukkantak az utód szervezetek tagjai között is, de a leggyűlöltebbeket általában félretették, más polgári állásokat kaptak. 1962-ben többet elítéltek, akkor hozták létre a Belügyminisztérium III Föcsoportfőnökségét.

Hegge Balázs 2019.09.24. 16:18:39

A legszomorúbb az , hogy egy se lett felelősségre vonva semmiért a mai napig. Mintha az általuk elkövetett bűnök meg se történtek volna. Halálukig élvezhették az extra nyugdíjukat a megnyomorítottak, és a többiek adóforintjaiból, a jól megérdemelt passzentos kötél helyett.
Tudom. "tetszettünk volna forradalmat csinálni"

Bafana 2019.09.24. 16:18:50

Amikor a bosszú népe törvényesen tombolhatott...

Gevlekte Salamander 2019.09.24. 16:19:12

Feloszlatnék egy tévhitet. Az ávósok leginkább elkobzott (néha vásárolt) amerikai vagy brit "fekete autókat" használt, pl: Buick, Hudson, Chevrolet és Cadillac, Vauxhall Velox, Austin, stb... Pobjedákat ritkábban.

pizo 2019.09.24. 20:35:44

@Gevlekte Salamander: Fekete Pobjeda nem nagyon volt. Zöld, barna/bézs, egérszürke volt a gyakori.
A ZISZ111, a Csajka és a Volga M21 többsége volt fekete.

Zoli

citrix 2019.09.25. 09:18:50

A Rákosi-korszak furcsa fintoraként a legtöbb begyűjtőautó bizony az ellenséges kapitalista világból, azon belül is Nagy-Britanniából (Vauxhall, Humber, Austin) és Amerikából (Buick, Hudson, Chevrolet, Cadillac stb.) érkezett. (Origo).

gigabursch 2019.09.26. 06:16:58

A kirándulások java kàpó volt a gettóban.
Aztán ugyanabba az épületbe jártak az új parancsért.

gigabursch 2019.09.27. 09:25:54

@gigabursch:
Kirándulások => kisnyilasok

Weißkopf 2019.09.30. 06:03:54

@gigabursch: "... kàpó volt a gettóban": a gettóban nem voltak kápók. Ők a náci koncentrációs táborokban működtek.

Weißkopf 2019.09.30. 06:04:02

@pizo: "ZISZ111"? Nem inkább ZIL111? Gyermekkorom Autókvartettjében (1964) ez utóbbi szerepel közel 6 literes hengerűrtartalommal, 20-23 l-es benzinfogyasztással 100 km-enként.

Weißkopf 2019.09.30. 06:04:12

@Karpati Zoltan: "más polgári állásokat kaptak": pl. Décsi Gyula is, aki Mindszenty József egyik kihallgatója/vallatója volt. Ő az Akadémiai Kiadó szótárszerkesztőségének vezetője lett, onnan ment nyugdíjba.

Dikusz 2019.09.30. 06:05:50

@Karpati Zoltan: 1972-ben léptem be egy kereskedelmi vállalat pénzügyi osztályára. A kolléganő, aki betanított(volna), azzal dicsekedett (képet is mutatott, ahol egy német juhászkutyával volt), hogy ávósként dolgozott. Ritka rosszindulatú némber volt egyébként, semmit nem mutatott meg...

gigabursch 2019.10.01. 12:55:09

@Weißkopf:
Meg a gettókban.
Gondoskodtak a német precizitás teljesítéséről.
süti beállítások módosítása