Tó-retró

Eszement balatoni hajójáratok a múltból

2019. október 01. - drkardos

Vajon ma sikeres lenne a szárnyas vízitaxi, a kompmozi vagy a bútorvásárlásra szakosodott hajójárat?

 hajojaratok1.jpg

 Fotó: Fortepan/ Nagy Gyula

Tovább... 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://toretro.blog.hu/api/trackback/id/tr5115185620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2019.10.02. 13:39:39

Ezekről a fecskékről nincs fénykép?

lutria 2019.10.02. 18:31:16

Mi lett ezekkel a 6 személyes szárnyashajókkal,visszaadták a ruszkiknak őket?

NMihalY 2020.12.03. 11:48:41

@gigabursch: a Fecskék voltak a magyar gyártmányú, de kísérleti fázisban megrekedt hordszárnyas hajók. Pontosabban: összesen 1 Fecske készült, amit először a Dunán mutattak be, terv szerint készült volna a Balatonra is. A hiba az volt, hogy szárnyashajóra a KGST-n belül leginkább a Szovjetuniónak volt szüksége, akik már sikerrel gyártottak hajókat, így olcsóbb volt tőlük megvenni a Sólymokat. Az egyetlen magyar gyártmányú hordszárnyas hajóról leszerelték a hordszárnyakat, átalakították tavi motorossá, és a Velencei-tóra szállították. Máig üzemel Nadap motoros néven, Z-hajtóműves hajóként. (Ajánlom a hajoregiszter.hu böngészését bővebb infóért.)
süti beállítások módosítása