Tó-retró

Ezért nem áll ma egy hajó Veszprém közepén

2020. március 18. - drkardos

A Pogány Madonnából ismert diszkóhajó valójában egy veszprémi ötlet koppintása, mely két évvel korábban született.  

 helka-2.jpg

 

Tovább...

A bejegyzés trackback címe:

https://toretro.blog.hu/api/trackback/id/tr2815532844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.03.18. 18:09:19

Akkor egy románul beszélő erdélyi magyar jól járt.

masterpiece1 2020.03.18. 18:09:25

"A diszkóhajó ugyanis szinte kizárólag külföldi vendégeket fogadott, ..."

ez jó régen lehetett, 1988-tól voltam ott néhányszor, magyarként, gond nélkül.

pernahajder Campbell 2020.03.18. 18:09:52

A Tátika tulajdonosa 1985 óta a Zánkai Gyerektábor, nem a MAHART.

A Helka pedig 1994 óta újra vizen van, hála dr. Kopár Istvánnak, a BAHART akkori igazgatójának és kollégáinak.

funfun 2020.03.18. 18:09:58

Érdekes volt az a "valóság" is, amit Bujtor a balatoni nyarakról bemutatott... Talán pont azért jó nézni a filmjeit, mert annyira rosszak, hogy azt már látni kell.

jürgen baromartz 2020.03.18. 18:10:08

2001 nyarán 12 éves voltam, egy balatoni osztálykiránduláson sétahajókáztunk éppen a Helkán. Nem sokkal később láttam a filmet, amiben szerepelt. Alig ismertem fel, a kirándulásunk idejére szépen felújították, viszont nagyon büszke voltam magamra, hogy ilyen híres hajó utasa voltam rövid ideig. :)

uni-cum-laude 2020.03.18. 18:10:16

De a legfontosabb, hogy a hajó: hajó maradt és üzemel. :DDD

www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/helka/67

rezgaras 2020.03.19. 06:32:05

"...egy 4 méter széles és közel 19 méter hosszú hajó közúti szállítása még a kommunista időkben is túl lehetett a józan ész határán."

Ez feltehetőleg nem állja meg a helyét. Ennél nagyobb vizibuszokat is szállítottak közúton. Volt egy magyar gyártású, velencei vaporetto is, amit Jugoszlávián keresztül vittek a tengerig. De a magyar vizibuszokat eleve a közúti szállítás figyelembevételével fejlesztették ki, mivel a váci hajógyár, ahol készültek, nem a Duna partján fekszik és minden vizibuszt közúton vittek a Dunára.

Aureliano Buendía 2020.03.19. 06:32:12

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember:
„Sajnos a bolgár levával, és román lejjel fizető kedves vendégek számára a műsor ma este véget ért” :D

Rollende Landstrasse 2020.03.19. 06:32:19

Itt szórakoztam 1986-ban. Magyarul beszéltem, senki nem áll elém, kiszolgáltak.

iovialis 2020.03.19. 06:32:30

Üdv!
Mellékszál, de a Helka testvérhajója (személyzet által elsüllyesztve, majd kiemelve 1945-ben) gyakorlatilag végigközlekedte a század hátralévő részét a Balatonon.
Sokunknak lehet szép emléke a "klasszikus" hajó formájú gőzös (igaz, addigra már diesel főgépet kapott).

www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/kelen/70

CalabiYau 2020.04.05. 18:34:49

1977 telén simán bejutottunk és kiszolgáltak minket, semmi extra.

TheRminator 2020.04.15. 08:30:03

@CalabiYau: Az érdekes lehetett, mivel 1980-tól volt a parton. Ekkor selejtezték le.
süti beállítások módosítása