Tó-retró

A Balatonban nyugszik az első, magyar tengeralattjáró

2020. július 06. - drkardos

Évekkel előzte meg a hivatalos elsőt a balatoni hajó, ám a keresésére létrehozott alapítvány sem találta a roncsait.

 buvarhajo1.jpg

A Vasárnapi Újság 1905-ös képe egy korabeli tengeralattjáróról (nem a Balatoniról)

 

Tovább...

A bejegyzés trackback címe:

https://toretro.blog.hu/api/trackback/id/tr8015986148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szerethetetlen 2020.07.07. 20:27:20

Nagyon érdekes történet (főleg hogy én is zirci vagyok). Köszi hogy megosztottad!

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.07.07. 20:27:38

Magyar tenger alatt járó? :-) Vélelmezem acélból készült, fémkeresővel lehet hogy még ma is meg lehetne találni, ha azóta el nem ette a rozsda?

azigazipostas 2020.07.08. 06:20:28

@szerethetetlen: éljen a mi bátor és hős vezérünk bástya elvtárs!!

2020.07.08. 06:20:35

lehet ment a 60, csak lefelé

2020.07.08. 09:24:46

Tengeralattjáró a Balatonban? Szerintem kamu, ha szinte bárhol a fenékre merülne, akkor is látszana a teteje. :-D

Promenade · https://promenadecollection.blog.hu/ 2020.07.08. 11:04:37

Azt azért jegyezzük meg, hogy Udvary Ferenc hírhedt csaló volt, aki alig egy évvel a tengeralattjárós ügy után külföldre szökött, hogy elkerülje a letartóztatást. (A körözést nem valamelyik "találmánya", hanem a bankja miatt adták ki, amelyben az utolsó krajcárig elsikkasztotta a betétesek pénzét.) Végül Törökországban kapták el, de a törökök nem adták ki a magyar rendőrségnek, mivel áttért a muszlim hitre.

Az állítólagos tengeralattjáró előtt egy évvel Udvary már feltalált egy "vízen járó automobilt" is, ami "csodálatos gyorsasággal halad a vizen s a kellő tökéletesítés után a leggyorsabb járatú hajókat is megelőzi". A találmányt ugyan senki sem látta, de gyorsan szabadalmaztatta Európa összes országában, és - ami a lényeg - a "kellő tökéletesítés" érdekében sikerült néhány befektetőt becserkészni. Az állítólagos tengeralattjáró esetében is az volt Udvary első dolga, hogy részvénytársaságot alapítson. Meg lennék lepve, ha bármi kiemelhető maradt volna az állítólagos tengeralattjáróból.

Narancsos kommunizmus 2020.07.08. 11:04:44

Szerintem a megtalálása csak akarat kérdése. Simán meg lehetne találni mágneses érzékelőkkel.

Cserny mster 2020.07.08. 11:04:55

Erősen kamuszag érződik! "Balatonboglár közeléig" írja a cikk. A víz ott max. 4m mély. A horgászok pontosan tudnának róla, ha ott lenne.

Pierr Kardán 2020.07.08. 11:15:52

Ez biztosan kamu, a Keszthelyi öböltől egészen Tihanyig sehol sem mélyebb a Balaton, mint 4,5 méter, tehát a képeken látható hajóhoz hasonló konstrukció azon a részen sehol sem tudna lemerülni.

Alick 2020.07.08. 13:28:40

@Pierr Kardán: Nem magyar-tenger-alattjáró hanem iszaptúrógép.
:)

atomplanet 2020.07.08. 14:00:08

Mert nem a tengerben (Balatonban) van, hanem alatta! Benne van a nevében, hogy tenger ALATT járó.

Na, mit nem lehet ezen érteni.

rasztaszív 2020.07.08. 19:03:46

simán kiszedhették a roncsot a háború után úgy,hogy nem tűnt föl senkinek.

bloggerman77 2020.07.22. 11:18:36

Nem voltak "magyar" tengeralattjárók. A Monarchia Haditengerészete egy közös fegyvernem volt, osztrák irányítás alatt, és a magyar kormány még a kötelező részesedést is alig akarta befizetni a fenntartásához, mondván, ehhez semmi közünk!

Az EU a népek börtöne 2020.07.23. 08:41:48

A második világháború idején gyártottak tengeralattjárót, pontosabban alkatrészeket német megrendelésre német tervek alapján az Óbudai Hajógyárban. Persze nem a Balatonra tervezték őket.

pizo 2021.05.04. 12:04:57

@Az EU a népek börtöne: Amit akkor Hermann Göring Műveknek hívtak.

Zoli
süti beállítások módosítása