Tó-retró

Hogyan került egy gőzmozdony a Balatonba?

2021. március 17. - drkardos

Minden idő egyik legkülönösebb vonatbalesetében senki sem sérült meg, ám a károkat 40 év alatt állították helyre.

vonatbaleset1_1.jpg

 

Tovább...

A bejegyzés trackback címe:

https://toretro.blog.hu/api/trackback/id/tr10016468080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buszrajongó 2021.03.18. 20:31:55

Az a 80 korona elismerés bizony nagyon is jelentős elismerés volt, mivel a mozdonyvezetők 1200-2000 korona fizetése nem havi, hanem ÉVI jövedelmet jelent. Csak viszonyításképpen: akkoriban az USA-dollár árfolyama 4-5 korona körül volt, a legnagyobb címletű forgalomban lévő bankjegy a százkoronás volt. Bár nem tudjuk, hogy mekkora gyakorlata volt a masinisztának, tehát ÉVES jövedelme az 1200 vagy a 2000 koronához volt közelebb, a jutalom havi fizetésének legalább a felét, lehet, hogy többet tett ki. Hogy ez a megmentett emberéletek számához képest sok vagy kevés, azt mindenki döntse el maga, mindenesetre egyáltalán nem volt olyan hitvány összeg, ahogy azt az írás sugallja.

horex · http://horex.uw.hu/ 2021.03.18. 20:32:01

A végeredmény szerint igazából senki sem hiányzott, hiszen a tervezés...."
Gondolom, "senki nem hibázott" lett volna :)
Amúgy pár éve is veszélyes volt Kenesénél a löszfal és a vasút viszonya

Spanos 2021.04.27. 09:50:13

@buszrajongó: Kapnál egy ilyen "hőstettért?" 150-200eFt-ot, nem tudom, te mit tennél.

Lobo Marunga 2021.07.09. 10:20:05

Jó poszt. Annyit csak, hogy Akarattyán, Fűzfőn, stb. nincs lösz. Az itteni magaspartok nem löszben képződtek, ez az egykori Pannon-tenger üledéke.
süti beállítások módosítása